Практика американського бізнесу – очима студентів МВА

15 липня 2014 року

Днями дві групи слухачів програми МВА (модульна та вечірня) 2013-2015 повернулися із закордонного стажування у Пітсбурзі (штат Пенсільванія, США). Цьогорічне стажування МІМівців, організоване у партнерстві із Tepper School of Business, Carnegie Mellon University, було присвячене темі стратегічного лідерства і ефективності управління. Традиційно, воно складалося із декількох навчальних курсів, виступу запрошених спікерів та візитів до провідних компаній різних галузей економіки.

Зокрема, учасники програми МВА познайомилися з діяльністю таких компаній:

  • Клініка Excela Health, де слухачі побачили персоніфікований підхід до кожного клієнта, налагодженість процесів, миттєве реагування на ситуацію. Ознайомилися з електронною системою, коли дані про пацієнтів, їх історії хвороб та усі звернення у медичні заклади знаходяться на персональному комп’ютері у лікаря.
  • Стадіон Heinz Field. Під час цього візиту МІМівці відчули американський характер, адже усі американці у захваті від футболу. У рамках візиту слухачі ознайомилися із менеджментом організації масових заходів, так як у Heinz Field проходять  не тільки спортивні заходи, а й музичні фестивалі, виступи рок-зірок, громадські заходи з залучення величезної кількості людей. Всі ці заходи вимагають особливого підходу в просуванні, в рекламі, в маркетингу. Слухачі дізналися про те як проводиться рекламна кампанія для таких масових заходів.
  • Outlets at Grove City. Цей візит для слухачів був дуже цікавим, вони побачили зовсім іншу бізнес-модель – новий формат торгового центру, що спеціалізується на продажу брендів одягу зі значними знижками. Outlets at Grove City  - це величезний місто, де продається все що завгодно, куди приїжджають усією сім’ю і проводять вихідні. Під час екскурсії аутлетом МІМівці зрозуміли, що таке зрілий, перенасичений ринок США і дізналися що ж повинен робити бренд для того щоб «виділитися» і залучити споживачів.
  • Реабілітаційний центр UPMC Center for Sports Medicine. Тут слухачі вкотре познайомилися з моделлю медичного бізнесу. Учасникам програми МВА було цікаво подивитися, як функціонує одна з найвідоміших медичних установ США, куди з усього світу стікаються пацієнти. Спілкуючись з представниками центру, під час екскурсії, МІМівці побачили усі можливості центру і дізналися як побудований бізнес.
  • Bayer-Saxonburg facility. Під час візиту у компанію всесвітньовідомого виробника медичного обладнання наші слухачі на практиці побачили процес управління якістю та управління виробничими процесами. Вони подивилися на виробництво, звернули увагу на налагодженість роботи як годинник та дізналися про цілий технологічний цикл виготовлення високоякісної продукції.

Також слухачі програми МВА мали змогу поспілкуватися із запрошеними спікерами з банківської і ІТ сфер. Представники PNC Bank окреслили специфіку роботи банківської системи в США, в основному говорили про private banking і про взаємозв'язок банків з бізнесом. Директор IT-компанії SEI, яка пропонує компаніям різноманітні ІТ рішення для бізнесу розповідав про специфіку ІТ бізнесу.

Також учасники закордонного стажування прослухали курси лекцій відомих викладачів університету Carnegie Mellon, Tepper School of Business: Dan Fogel прочитав курс стратегічного менеджменту, David Lamont - курс «Управління змінамі», David Krackhardt - курс потужність і вплив у організації, а Ron Placone - курс PowerPoint Presentations. Слухачі не просто прослухали теоретичні відомості, а разом із викладачами активно обговорювали конкретні питання і вирішували задачі на прикладі існуючих компаній.

Невід’ємною частиною стажування в Tepper School of Business було й обговорення рішень та підбиття підсумків чергового етапу Global Management Game. Під керівництвом David Lamont.

Слухачі вечірньої та модульної програми МВА 2013-2015 відзначили високу результативність свого стажування. Вони мали змогу побачити тактичні і стратегічні підходи у бізнесі.

Романа Романова (SE 2014) призначено генеральним директором «Укроборонпрому»

Слухачі програми МВА розібрали «живий кейс» Олексія Стеценко на прикладі компанії «Монсанто»