В МІМ-Київ воркшоп: «Комунікації, що рятують бізнес»

03 березня в МІМ-Київ відбувся воркшоп, на якому запрошені гості, МІМівці слухали поради та ставили запитання до відомого експерта в сфері масових комунікацій, директора PR&GR сервісів групи агенцій AGAMA communications Ірини Золотаревич.

На початку зустрічі Ірина окреслила коло питань, які розглядалися на воркшопі:

- роль і можливості комунікацій в кризу: що може зробити кризовий комунікаційний консультант для порятунку вашого бізнесу?

- як визначити, що проти вас ведеться замовлена інформаційна кампанія?

- ознаки й рівні ескалації криз.

- кризова мобілізація: перші дії.

- правила роботи з медіа в кризу.

- успішні приклади антикризових бізнес-комунікацій.

«Тема масових комунікацій стає актуальною особливо, коли гостро стає питання втрати власного бізнесу» - зазначила Ірина Золотаревич. Саме тому, за її словами, деякі власники компаній сьогодні готові йти на будь-які фінансові затрати, на непрофесійні правила гри, замовляючи високооплачувані медійні кампанії, щоб захистити свій бізнес. Ці, так звані «інформаційні війни», коштують близько 200-250 тис. доларів. Набагато простіше в подібній ситуації вести правильну, професійну інформаційну комунікацію в медіа полі, не витрачаючи такі кошти. Подібні кампанії можуть обійтися клієнту дня роботи кваліфікованого PR агентства і коштувати близько 30-40 тис. грн.

Ірина виділила головні ознаки та критерії, завдяки яким можна виявити сплановану, замовлену інформаційну атаку у ЗМІ. Серед них експерт виділила наступні:

  • одночасна поява у медіа цілого ряду негативних матеріалів, які містять компрометуючі свідчення, доступ до яких є обмеженим;
  • розміщення інформації на платформах медіа- кілера;
  • інформація прямо або ж побічно спрямована на знищення конкретної компанії;
  • однакові заголовки в ЗМІ;
  • журналісти автори не відповідають та дзвінки тощо.

 «Всі ці критерії дають підстави вважати, що вашу компанію замовили»- розповідає Ірина. - «Важливим моментом на цьому етапі є розуміння того, хто може бути замовником цієї кампанії, кому це вигідно? Після цього можна зрозуміти, що робити далі».

Також Ірина розповіла про  рівні ескалації комунікаційної кризи й інструментів першого реагування. Щоб визначити рівень ескалації, першочергово необхідно відповісти на два запитання: чи є при цьому постраждалі люди та наскільки є високим рівень зацікавлення ЗМІ та суспільства. Експерт виділила три рівні ескалації комунікаційної кризи.  Перший рівень, де низький рівень зацікавленості ЗМІ і не має ризику для споживачів. Другий, де присутній ризик для споживачів і є зацікавленість ЗМІ, третій - посилена увага суспільства і ЗМІ та істотний ризик для споживачів. Для різних ситуацій на кожному етапі фахівці задіюють різні інструменти, залежить це від багатьох факторів: ситуації в компанії, сфери діяльності компанії, ситуації в країні. «Дуже важливо, щоб в компанії кожна людина давала коментарі, виходячи зі своєї компетенції, оскільки неправильно вибраний спікер може привести до нової хвилі кризи. Зазвичай, коли в компанії формуються учасники антикризової команди, прописується, що кожен коментує ситуацію в рамках своїх повноважень» - розповіла Ірина. - Першу особу необхідно виводити лише тоді, коли криза досягла найвищого третього рівня. Існують і зами, і директора департаментів, які можуть давати коментарі в межах свої компетенції».

Говорячи про головні інструменти подолання кризи Ірина зазначила, що під час кризи головне це - відкрита позиція, прозорість та максимально широка комунікація: «Коли ми говоримо, що відкрита позиція кращий захист під час кризи, в першу чергу, ми говоримо про те, що компанія до моменту настання кризи вела системну комунікацію з журналістами. Саме в цьому випадку є довіра до компанії з боку журналістів».

Наприкінці зустрічі слухачі ознайомилися з успішними прикладами антикризових бізнес-комунікацій, які надала Ірина, познайомилися з головними площадками медіа-кілерами, а також традиційно ставили актуальні для них запитання та отримували корисні поради від експерта.

ФОТОЗВІТ